ژل رویال برای بارداری | 10 کپسول و ترکیب برای زنان و مردان

بسیاری از دانشمندان معتقدند که ژل رویال برای بارداری، موجب تعادل هورمون ها شده که این امر افزایش شانس حاملگی و درنهایت حفظ سلامتی بدن را در پی خواهد داشت.
به روزرسانی شده در : شنبه, 6 مرداد, 1403
تاثیر ژل رویال برای بارداری زنان و مردان

بسیاری از دانشمندان معتقدند که ژل رویال برای بارداری، موجب تعادل هورمون ها شده که این امر افزایش شانس حاملگی و درنهایت حفظ سلامتی بدن را در پی خواهد داشت.

ژل رویال ترشح شیری رنگی است که توسط زنبورهای عسل کارگر برای پرورش ملکه و لاروها تولید می‌گردد. در واقع ژل رویال یکی از تولیدات شگفت انگیز زنبور عسل بوده که خواص بسیاری دارد و یک مکمل غذایی محبوب برای تقویت باروری است.

برخی افراد از این ماده فوق العاده ژل رویال برای بارداری خود به عنوان دارو استفاده می‌کنند که در این مقاله چگونگی، درست و غلطی آن را بررسی خواهیم کرد.

پس با ما همراه باشید.

 

 

ژل رویال چیست؟

ژل رویال که توسط زنبورهای کارگر ترشح می‌شود، منبع غذایی اصلی لارو زنبور عسل در سه روز اول رشد است. یک لارو که قرار است ملکه زنبور عسل باشد، در تمام طول عمرش فقط با ژل رویال تغذیه می‌شود.

 

این تغذیه انحصاری ملکه، باعث رشد کامل تخمدان‌های او می‌شود که برای ایجاد میلیون‌ها تخمک در طول زندگی‌اش لازم است. جالب است بدانید که تغذیه ملکه با ژل رویال، باعث بالغ شدن آن در 5 روز می‌شود.

 

زنبور کارگر فقط 30 تا 45 روز عمر می‌کند، اما زنبور ملکه 5 تا 6 ساااال، درحالی با وزنی که دو برابر زنبور کارگر است. ملکه در یک فصل حدود 250000 تخم می‌گذارد و در فصل اوج ممکن است روزانه تا 2000 تخم هم بگذارد.

 

دلیل تفاوت ملکه با زنبورهای کارگر، صرفا از رژیم غذایی انحصاری ملکه که همان ژل رویال است، نشأت می‌گیرد.

 

 

ژل رویال برای بارداری خوبه؟

در حالی که مکمل های تغذیه‌ای مختلفی وجود دارند که ثابت کرده‌اند در کمک به باروری بسیار موثر هستند، ژل رویال به احتمال زیاد پادشاه یا ملکه این دسته است و به طرز تحسین‌آمیزی باروری ملکه زنبور عسل را تقویت می‌نماید.

 

این ماده، متراکم از مواد مغذی ترشحی است که از غدد خاصی در زنبورهای کارگر پرستار خارج می‌شود و نه تنها به ملکه زنبور عسل برای تولید مثل کمک می‌کند، بلکه به تغذیه و رشد لارو زنبور عسل نیز کمک می‌نماید. در واقع ژل رویال یک مکمل غذایی شگفت انگیز است که نه تنها به باروری کمک می کند بلکه رشد و سلامت مطلوب بدن را نیز فراهم می‌نماید.

 

در ادامه برخی از ترکیبات این مکمل غذایی، آورده شده است:

 

ژل رویال سرشار از اسیدهای آمینه، هیدروکسی دسنوئیک اسید 10 (10-HDA)، قند، پروتئین، ویتامین و لیپید است.

حاوی ویتامین های A، B کمپلکس (از جمله اسید فولیک و اینوزیتول)، C، D و E است.

دارای سطوح کافی آهن و کلسیم و همچنین سایر مواد معدنی است.

ژل رویال همچنین حاوی استیل کولین است که برای انتقال پیام های عصبی از سلولی به سلول دیگر لازم است.

و دارای خواص ضد توموری و ترکیبات درمانی نیز می‌باشد.

 

از آنجایی که ژل رویال حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی است که برای سلامتی و عملکرد مناسب اندام ها ضروری هستند، بنابراین خانم‌هایی که برای باردار شدن تلاش می‌کنند نیز این مکمل را با شانس بیشتری برای باردار شدن، مصرف می‌نمایند.

 

 

تاثیر ژل رویال برای بارداری

ژل رویال یک نیروگاه تغذیه ای و هدیه ای در بسته بندی کوچک برای باروری است که به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مفید برای سلامتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از آسیب دیدن سلول های دستگاه تناسلی جلوگیری می‌نماید.

 

مصرف منظم با کیفیت ترین محصول کندو یعنی ژل رویال برای بارداری، به تعادل هورمون ها و حمایت از سیستم غدد درون ریز کمک کرده و  برای افرادی که از عدم تعادل هورمونی رنج می‌برند مفید می‌باشد. به همین دلیل است که مصرف ژل رویال برای بارداری در درمان مشکلات مرتبط با عدم تعادل هورمونی موثر می‌باشد.

 

همچنین استروژن برای تشکیل استخوان سالم و تقلید ژن، ضروری است و برای چرخه قاعدگی سالم حیاتی می‌باشد به همین دلیل است که فیتواستروژن های (مواد شیمیایی طبیعی هستند که در گیاهان یافت می‌شوند و خواص هورمونی مشابه استروژن انسانی را دارند) موجود در ژل رویال برای بارداری مفید و باعث تقویت قدرت آن می‌شود.

 

جالب است بدانید که ژل رویال، فولیکولوژنز (بلوغ فولیکول‌ها در تخمدان) و هورمون‌های تخمدان را افزایش می‌دهد. ژل رویال علاوه بر اینکه یک غذای فوق العاده برای باروری زنان است، برای میزان تحرک و مقدار اسپرم مردان و یکپارچگی DNA آنها بسیار موثر می‌باشد.

 

همان طور که گفته شد، مصرف ژل رویال برای بارداری دارای فواید بسیاری هم برای مردان و هم زنان است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد:

 

افزایش میل جنسی

ارتقاء تعادل هورمونی

از سلامت تخمک و اسپرم حمایت می‌کند

از سلامت کبد محافظت می‌کند

التهاب ناشی از بیماری یا آسیب را کاهش می‌دهد

موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود

از اثرات مخرب شیمی درمانی برای باروری محافظت می‌نماید

 

 

تاثیر ژل رویال بر باروری زنان

ملکه در تمام طول عمر خود با ژل رویال تغذیه می‌شود که موجب تخم گذاری آن تا روزی 2000 عدد می‌گردد. به همین دلیل است که ژل رویال برای بارداری به عنوان یک مکمل تقویت کننده شناخته شده است.

 

از ژل رویال برای افزایش باروری زنان استفاده می‌شود زیرا این محصول شامل عناصر غذایی مهمی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب اساسی است که می‌تواند به بهبود عملکرد تخمدان ها و تنظیم سیکل های پریودیک زنان کمک کند.

 

همچنین مصرف ژل رویال برای بارداری زنان دارای مزایای چندگانه است که در ادامه به چند مورد آن اشاره شده است:

 

موجب بهبود سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS) و تسهیل باروری زنان می‌شود

اسیدهای چرب موجود در ژل رویال، به رشد و کیفیت تخمک ها کمک می‌کنند

باکتری های مضر روده را کاهش داده و موجب سلامت روده می‌شود.

اسیدهای امینه موجود در ژل رویال، با تولید هورمون و پروتئین های مورد نیاز بدن، به باروری زنان بالای 40 سال کمک می‌نماید

ویتامین B6 موجود در ژل رویال، موجب افزایش سطح پروژسترون بدن می‌شود

ترکیبات موجود در ژل رویال، موجب کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب بدن می‌گردد. ادعا می‌شود که مصرف ژل رویال، را کاهش می‌دهد.

با کاهش فشار خون، از قلب و سیستم گردش خون محافظت می نماید.

 

به طور کلی ژل رویال برای بارداری می‌تواند به بهبود کیفیت تخمک ها، افزایش تولید هورمون های مرتبط با باروری و بهبود عملکرد رحم کمک کند. با این حال، قبل از استفاده از این محصول، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده تا از اینکه آیا استفاده از ژل رویال برای بارداری شما مناسب است یا خیر، اطمینان حاصل نمایید. در نظر داشته باشید که بی خطر بودن ژل رویال در دوران بارداری برای زنان باردار مشخص نیست، بنابراین زنان باردار باید پس از بارداری، درخصوص مصرف ژل رویال با پزشک خود مشورت نمایند.

 

 

تاثیر ژل رویال بر باروری مردان

ژل رویال برای بارداری، یک مکمل غذایی است که برای تقویت و سلامت باروری مردان استفاده می‌شود. زیرا علاوه بر افزایش قدرت باروری زنان، میل جنسی، تعداد اسپرم و قدرت مردانگی را افزایش می‌دهد.

 

در واقع مصرف ژل رویال برای بارداری فواید چندگانه ای برای قدرت باروری مردان دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره شده است:

 

میزان اسپرم های سالم را افزایش داده و موجب افزایش باروری مردان می‌گردد

موجب یکپارچگی DNA و انتقال DNA سالم به نسل بعدی می‌شود

این محصول شامل موادی همچون ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه و قندها است که باعث افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد مغز و سلامتی مردان می گردد

از کبد محافظت می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌نماید.

 

 

نحوه مصرف ژل رویال برای بارداری

ژل رویال به دو صورت کپسول و نیمه مایع عرضه می‌شود که بهتر است برای مصرف آن نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

قبل از مصرف ژل رویال، با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

پس از خرید، دستورالعمل ذکر شده روی برچسب را به دقت مطالعه نمایید.

مصرف 500 تا 300 میلی گرم ژل رویال خالص در روز، بی خطر است و می‌توانید آن را در 2 تا 3 دوز جداگانه در طول روز مصرف کنید.

بهتر است ژل رویال، بین وعده های غذایی مصرف شود.

مصرف آن در تمام روزهای ماه، بلامانع است.

دوز ژل رویال برای باروری مردان تقریباً مشابه زنان است.

 

در نظر داشته باشید که مصرف قرص ژل رویال برای بارداری بسیار رایج است زیرا هنگامی که به طور منظم مصرف شود، سیستم ایمنی بدن را تقویت، عوارض جانبی شیمی درمانی را درمان کرده و علائم قبل از قاعدگی را کاهش می‌دهد و به دیابت کمک می‌کند و به این صورت روند باروری را تسهیل می‌بخشد.

 

 

ژل رویال برای بارداری ضرر دارد؟

ژل رویال اغلب به عنوان مکمل گیاهی فروخته می‌شود و اگر برای مدت کوتاهی مصرف شود بی خطر است ولی در افرادی که به محصولات زنبور عسل حساسیت دارند، عوارض جانبی ایجاد خواهد کرد که باید جدی گرفته شود.

 

در ادامه چند مورد از عوارض جانبی مصرف ژل رویال مطرح شده است:

مصرف ژل رویال ممکن است با واکنش های آلرژیکی مانند تورم لب، زبان، صورت و مشکلات تنفسی خود را نشان دهد

اسهالی که آثار خون در آن وجود دارد، همراه با درد معده پدیدار شود.

سفتی قفسه سینه یا خس خس سینه که نشان دهنده علائم اسپاسم است، ایجاد می‌شود.

مشکلات پوستی، سوزش و خارش از دیگر عوارض جانبی مصرف ژل رویال می‌باشد

 

 

نکات احتیاطی که باید هنگام مصرف ژل رویال برای باروری رعایت کنید

میزان موفقیت با ژل رویال برای بارداری بسیار بالاست اما نکات احتیاطی وجود دارد که باید در هنگام استفاده از مکمل های پر قدرت به آنها توجه کنید.

 

اگر علائم آلرژی یا آسم دارید، باید فورا مصرف را قطع کنید زیرا گاهی اوقات مصرف ژل رویال باعث واکنش های جدی می‌شود که نیاز به مراقبت های پزشکی دارد.

اگر ژل رویال برای سیستم بدن مناسب نباشد، مشکلات پوستی (پوست ملتهب) پدیدار می‌شود.

در صورت مصرف ژل رویال برای بارداری با وجود فشار خون پایین، فشار خون می‌تواند بسیار کاهش یابد.

اگر هر یک از طرفین خانواده شما یا خانواده پدری سابقه حساسیت به نیش زنبورعسل یا محصولات آن را دارند در دوران بارداری از تمامی محصولات تولیدی زنبور عسل استفاده نکنید زیرا ممکن است بر جنین تأثیر بگذارد.

 

 

 

منابع:

https://natural-fertility-info.com/royal-jelly.html

https://parenting.firstcry.com/articles/royal-jelly-fertility-super-food/

 

فهرست مطالب

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران