عسل برای مو | رشد و تقویت، رفع مو خوره، ریزش، سفیدی، شوره سر

استفاده از عسل برای موها بعنوان روشی طبیعی بوده که عناصر مغذی آن می‌توانند به تقویت ریشه های مو کمک کرده و باعث بهبود سلامت و زیبایی موها نیز شوند.
به روزرسانی شده در : شنبه, 6 مرداد, 1403
نحوه استفاده از عسل برای مو بهترین مکمل برای رشد و سلامت مو قهوه ای بلند زن جوان با حوله حمام سفید
بروزرسانی شده در شنبه , 6 مرداد , 1403

استفاده از عسل برای موها و مراقبت از آن به عنوان یک روش طبیعی و موثر شناخته شده است. عناصر مغذی موجود در عسل می‌توانند به تقویت ریشه های مو کمک کرده و باعث بهبود سلامت و زیبایی موها نیز شوند. از عسل می‌توان به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کرد تا از خشکی و آسیب دیدگی موها جلوگیری کند.

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا ریزه کاری های استفاده از عسل برای مو را برایتان مطرح کنیم. هرچند بهتر است قبل از استفاده از عسل برای موها، حتما تست حساسیت را انجام داده و اطمینان حاصل کنید که موهای شما به  عسل حساسیت ندارند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص عسل برای پوست و مو

عسل به دلیل توانایی ترمیم پوست و خواص ضد باکتریایی طبیعی که دارد، برای قرن هاست که در پزشکی برای درمان انواع زخم مورد استفاده قرار گرفته است.

از طرفی، عسل سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هاست و به همین دلیل است که آن را به درمانی محبوب برای زخم ها تبدیل می‌کند زیرا منجر به بهبود زخم، تسکین درد در بیماران سوختگی و کاهش پاسخ های التهابی می‌شود.

عسل علاوه بر کاربردهای پزشکی، از دیرباز جزء جدایی ­ناپذیر بسیاری از محصولات مو و زیبایی بوده است و عسل، بره موم و ژل رویال همگی محصولات کندوی عسل هستند که ثابت شده است مزایای آرایشی بسیاری نیز دارند.

علاوه بر این هنگامی که عسل برای مو و پوست سر استفاده می‌شود، می‌تواند همان خواص بازسازی کننده پوست را ارائه دهد و رطوبت زیادی برای مو و پوست سر ایجاد کند و در واقع مانند یک نرم کننده عمل کرده و مو و پوست سر را نرم می‌کند.

همچنین هنگامی که مو و پوست سر توسط عسل مرطوب شده، رطوبت را نیز حفظ می‌کند زیرا دارای فواید مرطوب کننده نیز می‌باشد.

خواص عسل برای مو

عسل به دلیل فواید پوستی فراوانی که دارد یک ماده طبیعی محبوب است. به همین دلیل در ادامه، به تاثیرات استفاده از عسل برای موهای شما از جمله برای رشد مو، جلوگیری از شکستن مو و … خواهیم پرداخت.

پس در ادامه با ما همراه باشید.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

عسل برای رشد مو

یک بررسی در سال 2013 نشان می‌دهد که عسل می‌تواند باعث رشد سلول‌های اپیتلیال (epithelial) شود. پوست سر مملو از سلول های اپیتلیال است که فولیکول ها و مجاری بسیار مهم برای رشد مو را تشکیل می دهند.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

عسل برای ریزش مو

موها به عنوان بخشی از چرخه رشد طبیعی، روزانه می‌ریزند. با این حال، برخی از افراد متوجه می‌شوند که موهایشان بیش از حد معمول ریزش دارد.

اگر احساس می‌کنید ریزش موهای شما بیش از حد نرمال و طبیعی است، به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت آن را بیابد. اما نگران نباشید، گاهی اوقات علت ریزش­ های غیر معمول مو، آسیب دیدگی آن است. اگر موهای شما آسیب دیده است و به مقداری TLC نیاز دارد، می‌توانید از عسل برای مو های خود استفاده کرده و تمام فواید آن را در نظر بگیرید.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

عسل برای شپش موی سر

خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل، به مبارزه و پیشگیری از شپش و شوره سر که اغلب توسط قارچ یا باکتری ایجاد شده، بسیار موثر می‌­باشد. محققان معتقدند از آنجا که عسل ضد التهاب است، می‌تواند برای کسانی که پوست سر ملتهب یا شوره سر دارند، مفید باشد.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

عسل برای تقویت مو

کراتین یک پروتئین ضروری است که به ساختار و استحکام موهای شما کمک می‌کند

امروزه درمان های پروتئینی بخش محبوبی از روتین های مدرن مو شده اند و می‌توانند به بازیابی تارهای ضعیف و شکننده مو کمک کنند. عسل تقریباً حاوی 0.5 درصد پروتئین است. این درصد ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما می‌تواند در ترکیب با سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عسل برای مو مفید باشد.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

عسل برای سفیدی مو

عسل حاوی گلوکز و همچنین آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است. این آنزیم، گلوکز را تجزیه می‌کند و پراکسید هیدروژن را پشت سر می‌گذارد. پراکسید هیدروژن، قادر به سفید کردن ملانین است، رنگدانه ای که مسئول رنگ دادن به موهای شماست.

به همین دلیل است که ماندن عسل برای موهایتان به مدت طولانی می‌تواند جایگزینی طبیعی برای روش های شیمیایی و خشن روشن­ کننده مو شما باشد.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

درخشان کنندگی عسل برای مو

عسل هم خاصیت نرم کنندگی و هم مرطوب کنندگی دارد و این صفت عسل را به یک مرطوب کننده عالی برای مو تبدیل کرده است. در واقع مرطوب کننده ها با مولکول های آب پیوند خورده و به رشته های خشک رطوبت داده و در نهایت به موهای کدر درخشندگی می‌بخشند.

به همین دلیل است که با مرطوب کردن عسل برای مو می‌توانید به بازیابی درخشندگی طبیعی و جوانی موهای خود کمک کنید.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

حالت دهنگی عسل برای مو

درمان های حالت دهنده، برای بازگرداندن رطوبت به موهای شما طراحی شده اند. بسیاری از درمان های حالت دهنده عسل برای مو حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان های مفید می‌باشد.

همانطور که در مورد قبل عنوان گردید؛ مشخص شده است که عسل دارای خواص مرطوب کنندگی است که به حفظ حالت و سلامت موهای شما کمک می‌کند. همچنین حاوی  نیز می ­باشد.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

عسل برای پوست سر

سالم نگه داشتن پوست سر جزء ضروری داشتن موهای سالم است. تجمع کثیفی، روغن یا حتی محصولات مو می‌تواند این کار را دشوار کند. می‌توانید از عسل برای مویی زیبا و سلامت جهت درمان های پوست سر به منظور تمیز کردن سطح پوست سر و تسکین شرایطی مانند شوره سر و درماتیت استفاده کنید.

برخی از بیماری های التهابی پوست، مانند پسوریازیس و اگزما، می توانند روی پوست سر تأثیر بگذارند که بواسطه مواد ضدالتهابی عسل ممکن است به کاهش شدت شیوع بیماری های پوستی نیز کمک کند.

منابع معتبر تحقیقاتی نشان می‌دهد که عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. آنتی اکسیدان ها یک ترکیب مهم در درمان این شرایط پوست مو هستند.

 

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

عسل برای رفع موهای زائد

در حالی که عسل به اندازه موم زنبور عسل برای از بین بردن موهای زائد بدن موثر نیست، اما برای موهای نازک یا پوست حساس، گزینه ای عالی است.

عسل برای انواع مو

عسل را می‌توان برای انواع بافت پوست و موها از جمله موهای رنگ شده استفاده کرد.

متخصصان معتقدند که استفاده از عسل برای مو برای همه بی خطر است اما ممکن است برای برخی از انواع مو بیشتر از بقیه مفید باشد.

موهای خشک

عسل برای کسانی که موهای خشک دارند، مفیدتر می­ باشد، زیرا باعث بهبود درخشندگی و نرمی مو می شود.

موهای شکننده

موهای شکننده یا آسیب دیده نیز می‌توانند از پروتئین اضافه شده عسل بهره مند شوند.

موهای مجعد

موهای مجعد نیز اغلب به رطوبت و پروتئین نیاز دارند، بنابراین برای کسانی که موهای موج دار و مجعد دارند نیز عسل گزینه ای مناسب می­ باشد.

 

علاوه بر این، به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن آن، افرادی که پوست سر ملتهب دارند یا کسانی که شوره سر دارند نیز می ­توانند برای درمان و حفظ سلامتی موهای خود از عسل بهره­ مند شوند.

کلام آخر

عسل یک محصول طبیعی عالی برای مو است که میتواند به تنهایی استفاده شود یا در سایر درمان های طبیعی مو گنجانده شود. می‌تواند رشد سلولی را تقویت کرده و به حفظ رطوبت آن کمک کند و مواد مغذی را به مو و پوست سر بازگرداند. حتی ممکن است به کاهش شرایط التهابی پوست نیز در صورت استفاده با سایر درمان ها کمک کند. برای داشتن موهایی سالم تر و شادتر، عسل ارگانیک و فرآوری نشده را به برنامه روزانه موهای خود اضافه کنید.

منابع:

فهرست مطالب

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران