گلاب پوست را تیره میکند؟| 8 باور عام از گلاب و تیره شدن پوست

یکی از نگرانی هایی که از گذشته تا حال زیاد در بین افراد مطرح و عنوان شده، این است که؛ ایا گلاب پوست را تیره میکند؟
به روزرسانی شده در : شنبه, 6 مرداد, 1403
ایا گلاب پوست را تیره میکند بر صورت و بدن یک زن/خانم جوان

یکی از نگرانی هایی که از گذشته تا حال زیاد در بین افراد مطرح و عنوان شده، این است که؛ ایا گلاب پوست را تیره میکند؟ نگرانی از صحیح بودن یا نبودن این موضوع باعث شده تا خیلی از افراد در استفاده از گلاب منصرف شده و یا حداقل دچار تردید شوند. در این مقاله قصد داریم یک بار برای همیشه این مسئله را مطرح و از زوایای مختلف به آن پرداخته و درنهایت حلش کنیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشد.

.

.

گلاب و تیره شدن پوست

گلاب یک نوشیدنی معروف در کشورهای خاورمیانه است که توسط یک دانشمند ایرانی در قرن دهم از گل محمدی تهیه شد. گلاب دارای بوی خوشایند و طعم مطبوعی است که به عنوان یک نوشیدنی معطر و خنک کننده استفاده می‌شود.

.

گلاب در طب سنتی نیز استفاده‌های متعددی دارد و به عنوان یک ضد التهاب و آرام‌بخش طبیعی نیز شناخته می‌شود. از زمان های قدیم گلاب یکی از مواد مورد علاقه زیبایی بوده است و به طور گسترده ای در اقلام آرایشی و بهداشتی و خوراکی استفاده شده است.

.

.

گلاب پوست را روشن میکند یا تیره؟

قبل از بررسی این که آیا گلاب پوست را تیره میکند یا نه، در اینجا قصد داریم به برخی از خواص گلاب برای پوست که در این ماده فوق العاده طبیعی وجود داشته که باید در مورد آن بدانیم، اشاره کنیم:

.

گلاب Ph پوست را کنترل می‌کند.

.

تولید سبوم (چربی) اضافی پوست را کنترل کرده که این امر موجب متعادل شدن پوست های چرب می‌شود.

.

گلاب یک عامل آبرسان و تغذیه کننده عالی برای پوست شما است، به همین دلیل است که با فواید بسیاری که دارد برای مراقبت از پوست در فصل زمستان معجزه می‌کند.

.

گلاب مشکلات پوستی مانند اگزما، درماتیت، آکنه و انواع دیگر التهابات پوستی را آرام می‌کند.

.

عملکرد پوست را تقویت کرده و از پوست در برابر عوامل مضر محیطی محافظت می‌کند.

.

برخلاف فواید بسیار گلاب برای پوست، بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از گلاب پوست را تیره میکند!

با ما همراه باشید تا این فرضیه را با هم بررسی کرده تا به پاسخ صحیحی برسیم.

.

.

آیا گلاب پوست را تیره میکند؟

بسیاری از مردم معتقدند که استفاده از گلاب پوست را تیره میکند ولی جالب است بدانید که نه تنها گلاب پوست را تیره نمی‌کند بلکه موجب درخشندگی و طراوت پوست نیز می‌شود.

.

برخلاف تصورات عامه مردم، یکی از مهمترین کاربردهای گلاب، افزایش درخشندگی طبیعی پوست می‌باشد. زیرا گلاب خاصیت آبرسانی دارد و شامل مواد مغذی بسیاری می‌باشد که به همین دلیل است که استفاده منظم از آن، به صورت شما درخشندگی و طراوت می‌بخشد.

.

علاوه بر این، خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و قابض، گلاب را قادر می‌سازد تا رنگ پوست را بهبود بخشد. چرا که گلاب دارای ویتامین های طبیعی است که به تغذیه و محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی کمک می‌کند و موجب درخشندگی طبیعی پوست و کاهش لک های تیره نیز می‌شود.

.

جالب است بدانید که خاصیت آنتی اکسیدانی گلاب می‌تواند از پوست در برابر رادیکال های آزاد که باعث پیری زودرس می‌شوند، محافظت کند.

.

.

چرا گلاب پوست را تیره میکند!

گلاب یکی از محصولات طبیعی است که می‌تواند به درخشش و زیبایی پوست کمک کند. گلاب دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده و مرطوب کننده است که می‌تواند به تغذیه و تقویت پوست کمک کند و پوست را درخشان و جوان نگه دارد.

.

استفاده از گلاب به صورت مرتب و منظم می‌تواند به تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک کند که باعث بهبود ساختار و ظاهر پوست شود. همچنین می‌تواند به تقویت عروق پوست کمک کرده و بهبود چروک‌ها و خطوط ریز پوستی را ایجاد کند.

.

برای استفاده از گلاب جهت درخشندگی پوست، می‌توانید آن را به عنوان تونر پوست استفاده کنید. برای این کار، یک قاشق گلاب را با یک قاشق آب مخلوط کرده و با استفاده از یک پنبه، آن را به آرامی روی پوست صورت خود بمالید. این کار می‌تواند به تعادل pH پوست کمک کرده و پوست را درخشان و روشن کند.

.

همچنین می‌توانید گلاب را به عنوان یک ماسک صورت نیز استفاده کنید. برای این کار، یک قاشق گلاب را با یک قاشق عسل و یک قاشق آرد گندم مخلوط کرده و به صورت یک لایه نازک بر روی پوست صورت خود بمالید. پس از 15-20 دقیقه، آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک می‌تواند به تغذیه و مرطوب کردن پوست کمک و پوست را درخشان و نرم کند.

.

می‌توانید گلاب را به عنوان یک اسپری روی پوست استفاده کنید. برای این کار، گلاب را در یک اسپری پلاستیکی ریخته و آن را به صورت منظم روی پوست خود بپاشید. این کار می‌تواند به ترمیم و تقویت پوست کمک کرده و پوست را درخشان و تازه نگه دارد.

.

به طور کلی، استفاده مرتب و منظم از گلاب می‌تواند به درخشش و زیبایی پوست شما کمک کند. پس این فرضیه که گلاب پوست را تیره میکند! یک ادای باطل و براساس مراتب مطرح شده در بالا غیرمنطقی و غیر علمی است اما با این حال، قبل از استفاده از هر محصول یا ماده جدید بر روی پوست و علی الخصوص صورت، بهتر است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

.

.

کلام آخر

بسیاری از متخصصان بر این باورند که نه تنها گلاب پوست را تیره میکند بلکه آب گل رز یا همان گلاب می‌تواند لکه های تیره رنگ پوست و جای جوش را کاهش داده و از بین ببرد.

 از آنجایی که گلاب غنی از ویتامین C است، که یک عامل خوش رنگ کننده پوست بوده و می‌تواند به شما کمک کند تا از لکه های تیره رنگ خلاص شوید و رنگ پوست خود را تنظیم کنید.

اما به جهت جلوگیری از بروز عوارض گلاب در شما، اگر هنگام استفاده از آن دچار قرمزی و سوزش پوست شدید، احتمالا شما به آن آلرژی دارید. پس بهتر است ادامه مصرف آن را متوقف کرده و حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

.

.

منابع:

https://www.bebeautiful.in/all-things-skin/everyday/5-unusual-ways-to-use-rose-water-for-your-skin

.

https://www.mystiqliving.com/blogs/beauty-care/skin-benefits-and-uses-of-rose-water-for-face

فهرست مطالب

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران