خواص عسل چهل گیاه | برای تقویت پوست با مصرف روزی 2 قاشق از آن

اگر به دنبال یک محصول طبیعی و مفید برای بهبود سلامتی خود هستید، عسل چهل گیاه بهترین گزینه است. زیرا بواسطه تنوع و تعدد خواص عسل چهل گیاه، مطمئناً شما نیز از مصرف آن پشیمان نخواهید شد.
به روزرسانی شده در : شنبه, 6 مرداد, 1403
نمایی از خواص عسل چهل گیاه روی تخته چوب در کنار گل پرپر و تکه های موم
بروزرسانی شده در
8 دی 1402

عسل چهل گیاه یا چند گیاه عسلی است که از شهد و گرده گونه های مختلف گیاهی به دست می آید.

رنگ آن از کهربایی روشن تا زرد کم رنگ است و طعم و رنگ آن می تواند بسته به نوع گیاهی که زنبورهای عسل مصرف می کنند، هر بار متفاوت باشد، اما مطمئن باشید که همیشه با یک نتیجه فوق العاده و بسیار دلپذیر روبه رو خواهید شد.

علاوه بر خواص عسل چهل گیاه ، این محصول دارای قدرت شیرین کنندگی بالایی برای نوشیدنی هایی مانند شیر یا چای می باشد.

همچنین عسل چهل گیاه دارای طعمی لطیف است بطوری که برای صبحانه و میان وعده بسیار استفاده می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

عسل چهل گیاه از چه گیاهانی است؟

عسل چهل گیاه از منابع متعددی مانند گل ها و گیاهان جمع آوری می شود. تنوع بافت گیاهی و گل‌هایی که زنبور برای تغذیه در تهیه عسل چهل گیاه استفاده می‌کند، آن را به ماده‌ای چند منظوره برای سلامتی تبدیل کرده است.

زنبورهای عسل مسافت‌های مختلفی را طی می‌کنند تا شهد و گرده را جمع‌آوری کنند و در زمان بازگشت به کندو، مواد جمع آوری شده در معده آنها به عسل تبدیل می شود و در مرحله آخر، عسل های تولید شده را به داخل کندوها قرار می دهند.

در نظر داشته باشید که عسل ها پس از استخراج از کندو، باید فیلتر شود تا موم عسل، قبل از استفاده از آن خارج شود. البته موم زنبور عسل به دلیل خواص شیمیایی که دارد، برای مدت طولانی قابل نگهداری است و تا زمانی که درب آن را بسته نگه دارید و آب یا چیز دیگری به آن اضافه نکنید، قابل استفاه می باشد.

جالب است بدانید که عسل چهل گیاه از منابع مختلفی جمع آوری می شود و به همین دلیل است که طعم آن بدون از دست دادن عطر و طعم واقعی عسل، طمعی میوه ای مانند می باشد.

در آخر باید بدانید که مجموعه دیجی ایران از هیچ افزودنی برای عسل های خود استفاده نمی کند که همین امر باعث می شود، عسل چهل گیاه 100٪ طبیعی و با کیفیت بالا  به دست شما عزیزان برساند.

ارزش غذایی عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه از گل‌ها و گیاهان مختلف جمع آوری شده است. رنگ آن از قهوه‌ای روشن تا تیره متغییر می‌باشد و طعم، رنگ و فواید سلامتی آن تا حد زیادی به گونه‌های گیاهی که توسط زنبورها جمع‌آوری می‌شود، بستگی دارد.

مصرف مکرر عسل چهل گیاه نیز به بیماری‌های قلبی، معده و روده کمک می‌کند و اثر تغذیه‌ای بر روی پوست دارد. علاوه بر این، عسل چهل گیاه دارای طعم ملایمی است و بنابراین می تواند توسط بزرگسالان و کودکان به طور یکسان به عنوان جایگزینی طبیعی برای قندها و شیرین کننده‌ها مصرف شود.

ارزش غذایی عسل چهل گیاه به صورت ذیل می‌باشد:

انرژی = 158 کیلو کالری

کربوهیدرات = 30 گرم

چربی = 0 گرم

پروتئین = 7 گرم

سدیم = 666 گرم

کلسیم = 30 گرم

آهن = 3 میلی گرم

عسل چهل گیاه برای چی خوبه؟

  • محبوب ترین استفاده از انواع عسل از جمله عسل چهل گیاه، مصرف آن به عنوان یک شیرین کننده طبیعی است.

چه بخواهید آن را به فنجان چای خود اضافه کنید، چه برای پخت و پز یا به تنهایی استفاده کنید، عسل چهل گیاه طبیعی ما انتخاب خوبی برای استفاده از آن خواهد بود.

  • عسل چهل گیاه یکی از شگفت انگیزترین مکمل های طبیعی است که با مشکلات مختلف سلامتی مانند سوء هاضمه یا زخم ها و همچنین آفتاب سوختگی یا سایر مشکلات پوستی مقابله می کند.

همچنین عسل خام یک مرطوب کننده طبیعی است و در واقع می تواند به مشکلات پوستی صورت مانند جوش و آکنه و همچنین خشکی پوست کمک کند، تنها نکته این است که شما باید حتما از عسل چهل گیاه خام 100% طبیعی استفاده کنید.

  • عسل چهل گیاه را می توان در رژیم غذایی به عنوان جایگزینی طبیعی برای شکر استفاده کرد تا طعم غذا یا نوشیدنی شما را بدون هیچ گونه قند افزوده یا تأثیر منفی بر سلامتی شما شیرین کند.

خواص عسل چهل گیاه

  • عسل چهل گیاه می تواند پوست شما را پاک سازی کند.

خواص عسل چهل گیاه پوست شما را سم زدایی می کند و همچنین به خلاص شدن از شر مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش و خشکی پوست کمک می کند.

علاوه بر این، نه تنها به مبارزه با نواحی مشکل دار پوست کمک می کند، بلکه به مرطوب کردن و لطافت پوست شما نیز کمک می کند.

  • از خواص عسل چهل گیاه می‌توان به ضد باکتریایی، برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین مبارزه با سرماخوردگی و سایر بیماری ها اشاره کرد.

شما می توانید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود، روزانه از 2 تا 3 قاشق چایخوری عسل چهل گیاه استفاده کنید.

  • عسل چهل گیاه یک داروی طبیعی برای درمان گلودرد و سرفه می باشد.

همچنین آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در یک قاشق عسل چهل گیاه، گلودرد شما را آرام می کند و خواص عسل چهل گیاه به شما کمک می کند که با سرفه های مزمن خود مبارزه کنید.

  • آنتی اکسیدان های موجود در عسل چهل گیاه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.
  • عسل چهل گیاه می تواند به القای خواب کمک کند.

یک قاشق غذاخوری قبل از خواب یا یک قاشق غذاخوری عسل خام که به فنجان چای بابونه عصرانه خود اضافه می کنید، می تواند به شما کمک کند خواب خوبی داشته باشید.

  • عسل چهل گیاه حاوی کربوهیدرات هایی است که بدن شما برای بدست آوردن انرژی مورد نیاز خود، احتیاج دارد به همین دلیل منبع خوبی از انرژی طبیعی، قبل یا بعد از ورزش می باشد.
  • مصرف مکرر عسل چهل گیاه می تواند سیستم گوارش شما را تقویت کرده و معده شما را آرام کند.

در صورتی که این عسل با مواد طبیعی دیگری ترکیب شود، خواص عسل چهل گیاه تشدید خواهد شد که حتی تاثیر آن از داروهای شیمیایی هم بیشتر خواهد بود.

همچنین به دلیل ترکیب گونه های مختلف گیاهی که در آن وجود دارد، این عسل به مراتب مفیدتر از عسل‌هایی است که از گیاهان تک گل تهیه شده است. به سبب خواص عسل چهل گیاه، امروزه جایگاه خاصی در بین مردم پیدا کرده است و همه افراد در صورت نیاز به دنبال خالص ترین نوع این عسل هستند.این نوع عسل دارای کیفیت و خلوص بالایی است که مواد مغذی درون آن به طور طبیعی حفظ شده است.

خواص عسل چهل گیاه برای دستگاه گوارش

این عسل طبیعی دارای آنزیم‌های مختلف گوارشی بوده که این آنزیم‌های گوارشی در هضم آسان‌تر غذا کمک می‌کنند. این نوع عسل نیز همچنین به عنوان دارویی طبیعی برای درمان ترش کردن معده نیز شناخته می‌شود. شما می‌توانید با خرید آن از دیگر خواص عسل چهل گیاه مثل ضد ورم و عفونت روده، به همراه خواص ضد یبوست و رفع‌کننده آن بهره‌مند شوید.

اگر جزو افرادی هستید که تجربه‌های ناخوشایند نفخ معده، رفلاکس معده را دارید، می‌توانید آن را با استفاده از عسل چهل گیاه درمان کنید.

خواص عسل چهل گیاه برای دستگاه تنفسی

خواص عسل چهل گیاه همچنین ضد سرفه، خس‌خس سینه و گرفتگی صدا بوده که می‌توانید در فصول سرد سال از آن بهترین بهره را ببرید.

خواص عسل چهل گیاه برای جریان خون

با خرید و مصرف منظم آن می‌توانید به تقویت سیستم گردش خون خود کمک کرده و از خواص عسل چهل گیاه بهره مند گردید.

خواص عسل چهل گیاه در درمان زخم‌ها

از خواص عسل چهل گیاه خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ بودن، عسل چهل گیاه را به دارویی عالی برای بهبود زخم ها تبدیل کرده است و حتی سوختگی‌ها را بهبود می‌بخشد. عسل رطوبت را از قسمت زخمی شده جذب می‌کند و باعث بهبود زودتر زخم و جلوگیری از عفونت باکتریایی می شود.

  • خون‌ساز، درمان کم خونی و تنظیم گلبول های قرمز و تصفیه کننده خون
  • افزایش سرعت بهبودی در سرماخوردگی
  • تقویت حافظه و سیستم عصبی بدن
  • کاهش و کنترل قند و فشارخون
  • سلامت سیستم قلبی و عروقی
  • رفع یا کاهش پوکی استخوان
  • درمان و کاهش درد مفاصل
  • تقویت‌کننده مغز و اعصاب
  • مفید برای بیماران کلیوی
  • تقویت عمومی بدن 
  • آنتی اکسیدان قوی
  • زیادکننده شیر
  • خواب‌آور

همه عسل‌ها نقش بسزایی در تقویت سیستم دفاعی بدن دارد. از دیگر خواص عسل چهل گیاه برای پوست می‌توان اشاره کرد بطوریکه مصرف آن به صورت روزانه باشد باعث جلوگیری از سرطان پروستات و عفونت‌های مثانه نیز می‌شود و یا روند درمانی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

خواص عسل چهل گیاه در طب سنتی

خواص عسل چهل گیاه، خواص متعددی برای سلامتی دارد. چنانچه طب سنتی نیز بر فواید این عسل تاکید دارد بطوریکه از خواص آن در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف و تقویت بدن یاد شده است.

خصوصیات عسل چهل گیاه

این عسل عموما در منطقه‌هایی که فاقد هرگونه آلودگی‌های زیستی است و همچنین سم پاشی در این مناطق صورت نمی‌گیرد، تولید می‌شود و این امر موجب شده که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد. این نوع عسل حتما باید توسط شهدی که زنبورعسل از گیاهان مختلف تغذیه می‌کند، تولید شود و با ترکیب عسل‌های مختلف تولید آن امکان‌پذیر نیست. چنانچه در کوهستان‌ها و دره‌هایی که آب و هوای خوبی دارد، به دست آید، می توان از ارگانیک و طبیعی بودن آن مطمئن شده و از خواص عسل چهل گیاه استفاده نمایید.

عسل چهل گیاه را انتخاب کنید

ما مجموعه دیجی ایران به عسل باکیفیت خود می بالیم که از گیاهان و گل های مختلف جمع آوری شده و عطر، طعم و ویتامین های بیشتری را به عسل چهل گیاه ما می دهد.

با عسل چهل گیاه و مزایای مفید آن، شما انتخاب می کنید که از یک ماده ارگانیک استفاده کنید که می تواند سیستم ایمنی و انرژی کلی بدن شما را تقویت کند و همچنین به مبارزه با بیماری ها و مشکلات سلامتی طولانی مدت مانند کلسترول بالا بپردازد.

اگر به دنبال عسل خام و باکیفیت هستید که تمام این فواید را داشته باشد، عسل چهل گیاه مجموعه دیجی ایران را انتخاب کنید که هیچ افزودنی نداشته باشد و 100% طبیعی باشد.

انواع عسل چهل گیاه

  • عسل گل‌های دشت (دشتی)
  • عسل مراتع کوهستان (کوهی)

انواع رنگ عسل چهل گیاه

طیف رنگی آن از کهربایی تیره تا کهربایی روشن متغییر می‌باشد که این امر بسته تنوع گیاهی و شهد گل‌های مصرفی زنبورعسل در تهیه این عسل می‌باشد.

طبع عسل چهل گیاه چیست؟

این عسل از جمله عسل‌هایی است که افرادی که گرم مزاج هستند و طبع گرمی دارند می‌توانند با خیالی راحت از آن‌ها استفاده کنند. چرا که طبع گیاه‌هایی که این عسل ها از آن‌ها به دست آمده است، سرد است و در نتیجه این عسل‌ها طبع معتدل‌تری دارند.

توجه مهم

برای استفاده از عسل چهل گیاه در بارداری، قبل از مصرف حتما با پزشک معتمد خود مشورت نمایید.

 

عسل یک ماده کاملا طبیعی است. معمولا برای بهره‌مندی از خواص درمانی عسل، مصرف آن باید به صورت منظم و برای مدت زمانی تنظیم و استفاده شود تا خاصیت درمانی و تأثیرات خودش را بر جای بگذارد که این روند در عسل بسیار سریع‌تر است. توجه داشته باشید که مصرف مقطعی از این عسل معمولا تاثیر زیادی ندارد.

سایت فروش عسل طبیعی دیجی ایران، به عنوان یکی از بهترین سایت خرید عسل طبیعی

عسل طبیعی از کجا بخریم دیجی ایران!

معمولا افراد برای خرید عسل طبیعی چهل گیاه و تشخیص آن که اصل است یا نه دچار چالش هستند، زیرا نمی‌توان از رنگ و ظاهر عسل، طبیعی و غیر طبیعی بودن آن را تشخیص داد. نمی توان با توجه به ظاهر و رنگ آن به اصل بودن آن پی برد و در خیلی از مواقع عسل چهل گیاه ممکن است دو رنگ متفاوت داشته باشد.

بهتر است برای تهیه عسل طبیعی چهل گیاه با کیفیت به سراغ زنبورداران، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان معتمد و به نام عسل طبیعی رفته و عسل مورد نظر را خود را خریداری نمایید و صرفا به مارک ها و برندهای موجود در فروشگاه های سطح شهر و منطقه خود بسنده و اعتماد نکنید.

فروشگاه عسل طبیعی دیجی ایران همواره درصدد آن است تا بهترین محصولات را با بیشترین کیفیت آن عرضه نماید. درصورت رضایت از خدمات و کیفیت ارائه شده، خرید عسل طبیعی دیجی ایران و بالاخص خرید عسل چهل گیاه دیجی ایران را به دوستان خود پیشنهاد نمایید. همچنین می‌توانید تعدادی از عکس عسل چهل گیاه دیجی ایران را در بالا مشاهده نمایید.

قیمت عسل چهل گیاه دیجی ایران

در بازار برای عسل چهل گیاه قیمت های متفاوتی عنوان می‌شود که باید عنایت داشته باشید که عمده محصولاتی که در بازار بنام عسل طبیعی چهل گیاه شناخته و عرضه می‌شوند، از لحاظ خلوص و کیفیت در حد بسیار ضعیفی می باشند. بسیاری از این مواد صرفا نام عسل طبیعی را یدک می کشند زیرا در روند تولید بسیاری از این عسل‌ها زنبورعسل هیچ نقشی نداشته است. حتی عسل‌هایی که توسط زنبور تولید می‌شوند نیز با توجه به کیفیت، کاملا متفاوت و در رده بندی های مختلفی می باشند.

این محصول از نوع بهترین عسل های موجود در بازار و با درجه بندی A می باشد.

اگر بخواهید این عسل را به صورت عمده تهیه کنید باید بدانید که قیمت به مراتب ارزان تری از انواع عسل های تک گل دارد، به همین دلیل خرید و مصرف آن از دیگر عسل ها بیشتر است. البته قیمت این نوع عسل با توجه به برند ، کیفیت و عطر و طعم آن تغییر می‌کند. از آن جایی که مصرف عسل از قدیم در بین مردم زیاد بوده است و همچنین بی شمار بودن خواص عسل طبیعی چهل گیاه، برای تهیه آن راه های مختلفی وجود دارد.

اگر بخواهید سریع ترین راه دسترسی به عسل را امتحان کنید، پیشنهاد ما به شما خرید آنلاین است، فقط کافیست نوع، وزن و تعداد عسل موردنظر خود را تعیین نموده تا حتی در دورترین منطقه کشور هم از طریق خرید اینترنتی ، عسل مدنظر خود را در کمترین زمان تهیه و دریافت نمایید و از خواص عسل طبیعی چهل گیاه بهره مند شوید.

منابع:

فهرست مطالب

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران