8 خواص عسل برای پوست صورت | عسل چه فوایدی برای پوست دارد؟

استفاده از عسل به عنوان یک ماده طبیعی و موثر برای مراقبت از پوست می‌تواند بهبودی چشمگیری در سلامت و زیبایی پوست ایجاد کند. خواص عسل برای پوست بسیار مفید و موثر است.
به روزرسانی شده در : شنبه, 6 مرداد, 1403
نمایی از تاثیر خواص عسل برای پوست صورت زن جوان با موهای قهوه‌ای بلند
بروزرسانی شده در شنبه , 6 مرداد , 1403

خواص عسل برای پوست بسیار مفید و موثر است. عسل دارای خواص ضدباکتریایی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند به بهبود و تقویت سلامت پوست کمک کند. این ماده طبیعی میتواند به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست عمل کرده و باعث نرمی و لطافت آن شود. همچنین، عسل می‌تواند به تسریع فرآیند ترمیم زخم‌ها و خراش‌های پوستی کمک کند و باعث بهبود سریعتر آنها شود. علاوه بر این، استفاده از عسل می‌تواند به کنترل چربی پوست کمک کرده و از بروز جوش‌ها و آکنه‌ها جلوگیری نماید. بنابراین، استفاده از عسل به عنوان یک ماده طبیعی و موثر برای مراقبت از پوست می‌تواند بهبودی چشمگیری در سلامت و زیبایی پوست ایجاد کند.

بسیاری از ما با عسل آشنا هستیم. این مایع طلایی خوشمزه، از دیرباز به عنوان یک ماده درمانی در طب سنتی استفاده می شود. همچنین عسل یک ماده باورنکردنی است که می تواند برای پوست و موی شما معجزه کند.

به دلیل مجموعه خواص عسل برای پوست؛ عسل یک تقویت کننده طبیعی پوست و مو نیز بوده، به همین دلیل، در اینجا به 11 تاثیر عسل روی پوست خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص عسل برای پوست صورت، عسل چه فوایدی برای پوست دارد؟

استفاده از عسل برای پوست، همیشه ایده خوبی می باشد زیرا ترکیب آن با مواد طبیعی موجود در آشپزخانه ، زیبایی موثر و ارزانی را برای شما به ارمغان می آورد.

همچنین استفاده منظم از عسل بر روی پوست می تواند نتایجی فراتر از تصور شما به همراه داشته باشد و می تواند به شما کمک کند تا پوستی سالم، جوان تر و درخشان داشته باشید.

نحوه استفاده از عسل برای زیبایی پوست و صورت را با جزئیات دریابید:

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

آیا عسل برای خشکی پوست مناسب است؟

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است، به این معنی که رطوبت را از هوا وارد پوست می کند. بنابراین، استفاده از عسل بر روی صورت، چه به صورت مستقیم و چه به صورت پک عسل طبیعی، بهترین راه برای حفظ رطوبت، شادابی و لطافت پوست شما در هر زمان است.

دلیل اینکه عسل اغلب به عنوان یک ماده اصلی برای محصولات زیبایی استفاده می شود این است که پوست را عمیقاً مرطوب می کند.

زیرا آنزیم های موجود در عسل به آن کمک می کند تا به راحتی به داخل پوست نفوذ کند و در عین حال اعماق پوست را نرم کند

ماسک عسل چقدر روی پوست بماند؟

عسل به عنوان یک ماسک مرطوب کننده کامل عمل خواهد کرد.

برای استفاده از ماسک عسل، یک قاشق عسل را روی پوست تمیز و خشک بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند، بعد از آن با آب خنک بشویید.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

آیا عسل منافذ پوست را میبندد؟

می توانید عسل را برای پاکسازی منافذ و خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه استفاده کنید.

از آنجایی که عسل حاوی خواص آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است، با از بین بردن آلودگی ها از منافذ پوست، شما را از شر جوش های سرسیاه خلاص می کند. سپس منافذ پوست را هیدراته و سفت می کند تا پوستی شفاف داشته باشد.

چگونه از عسل برای پوست صورت استفاده کنیم؟

یک قاشق عسل خام را با دو قاشق روغن جوجوبا یا روغن نارگیل مخلوط کنید و روی پوست تمیز و خشک بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید و در نهایت با آب سرد بشویید.

در نهایت، توجه داشته باشید که از ناحیه دور چشم خودداری نمایید.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

آیا عسل پوست را روشن میکند؟

لایه‌بردارهای مصنوعی اغلب باعث قرمز شدن پوست می‌شوند و ممکن است باعث تحریک آن شوند.

با استفاده از عسل به عنوان لایه بردار خود، با تمام ناراحتی ها خداحافظی کنید. عسل با از بین بردن آرام سلول های مرده پوست به لایه برداری صورت و پوست شما کمک می کند. این نیز به نوبه خود چهره شما را روشن تر می کند.

چگونه با عسل پوستمان را سفید کنیم؟

می توانید از عسل به عنوان یک درمان خانگی برای روشن کردن رنگ پوست خود به روش های زیر استفاده کنید:

مخلوط آب یک گوجه فرنگی با یک قاشق چای خوری عسل به کاهش لکه های برنزه، روشن شدن رنگ پوست و خلاص شدن از شر لکه ها کمک می کند.

هفته ای دو بار، مخلوط را به مدت 5 دقیقه روی صورت ماساژ دهید و 15 دقیقه دیگر بگذارید بماند و سپس با آب شیر بشویید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

1 قاشق چایخوری عسل را به یکی از نیمه های لیمو اضافه کنید. قسمت بریده شده را به تمام صورت خود بمالید. بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

در حالی که کاربردهای عسل برای صورت بسیار زیاد است، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن پک صورت اختصاصی خود را با عسل در خانه‌تان آماده کنید و از زحمت رفتن به یک سالن یا بازار برای جستجوی کرم‌های گران قیمت و شیمیایی استفاده کنید.

همچنین می‌توانید دو قاشق عسل را با یک قاشق جوش شیرین مخلوط کنید. سپس پوست خود را با آب بشویید و معجون را به آرامی با حرکات دورانی روی صورت یا بدن خود بمالید و در آخر پس از مدتی خوب آبکشی کنید.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

جای زخم را روشن می کند

عسل یک مرطوب کننده و همچنین یک ضد عفونی کننده طبیعی است.

این نه تنها پوست شما را نرم و سالم نگه می‌دارد، بلکه باعث می‌شود که جای زخم کمتری باقی بماند.

بنابراین چه چیزی به اندازه عسل این کار را انجام می دهد؟ عسل هر گونه التهاب را به حداقل می رساند و به بهبود سریعتر پوست کمک می کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در عسل به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند.

بهبود جای زخم؛ چگونه از عسل برای پوست استفاده کنیم؟

یک قاشق عسل خام را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. روی ناحیه آسیب دیده بمالید و با نوک انگشتان خود با حرکات دایره ای به مدت یک تا دو دقیقه ماساژ دهید. یک حوله گرم روی پوست خود قرار دهید و بگذارید بماند تا خنک شود. این کار را روزانه تکرار کنید ات نتیجه بهتری بگیرید.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

موثر بر درمان آفتاب سوختگی

عسل به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان سوختگی شناخته شده است.

عسل با کاهش هر گونه التهاب، باعث بهبودی و تغذیه بافت های آسیب دیده می شود. این همان چیزی است که عسل را به یک درمان شگفت انگیز برای آفتاب سوختگی تبدیل می کند.

عسل به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان سوختگی شناخته شده است.

عسل با کاهش هر گونه التهاب، باعث بهبودی و تغذیه بافت های آسیب دیده می شود. این همان چیزی است که عسل را به یک درمان شگفت انگیز برای آفتاب سوختگی تبدیل می کند.

درمان آفتاب سوختگی؛ چگونه از عسل برای پوست استفاده کنیم؟

یک قسمت عسل خام را با دو قسمت ژل آلوئه ورا خالص مخلوط کنید. به آرامی روی پوست آفتاب سوخته بمالید.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

مبارزه با آکنه و جوش

عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که نه تنها به از بین بردن چربی اضافی از سطح پوست کمک می کند، بلکه به پاک کردن هرگونه انسداد یا منافذ مسدود شده کمک می کند، که در صورت عدم درمان می تواند باعث شکستگی مداوم آکنه و جوش های روی پوست شود. .

 

ضد آکنه و جوش؛ چگونه از عسل برای پوست استفاده کنیم؟

عسل خام را روی نواحی مستعد آکنه بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و آن را با آب شیر بشویید.

توجه : درمان التهابات پوستی ، زخم‌های پوستی ، خارش ، کهیر ، اگزما ، گال و … با مالیدن عسل روی پوست و پانسمان موضع و تکرار آن به مدت 7 تا 12 روز ممکن است . از خواص عسل برای پوست، التیام کامل موضع و به جای نماندن اثرات این عوارض روی پوست است . جوش‌ها ، جوش‌های ناشی از جوانی در برخی افراد ، دُمَل‌ها ، تاول‌ها و … نیز به درمان با عسل جواب می‌دهند .

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

سن شما را معکوس می کند

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در عسل، به کنترل چین و چروک و خطوط ریز روی صورت کمک می کند. همچنین استفاده از عسل خانگی روی صورت به شکل ماسک، به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک می کند و در نتیجه آن را جوان و درخشان می کند.

کاهنده چین و چروک؛ چگونه از عسل برای پوست استفاده کنیم؟

می توانید از عسل به عنوان یک درمان خانگی برای کاهش چین و چروک به روش های زیر استفاده کنید:

عسل را با شیر مخلوط کنید تا خطوط ریز و چین و چروک را از بین ببرد.

این خمیر را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود نگه دارید و آن را با آب ولرم بشویید.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

درخشندگی طبیعی پوست

در میان بسیاری از کاربردهای عسل، استفاده از آن برای افزایش درخشش طبیعی صورت، در صدر جدول قرار دارد.

آن را مستقیماً روی صورت بمالید یا با شیر یا ماست مخلوط کنید و در نهایت پوستی فوق العاده درخشان را برای شما به ارمغان می آورد.

اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید می‌توانید “20 خواص گلاب برای پوست صورت | بستن منافذ پوست با گلاب” را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از عسل برای پوست

راه های زیادی برای استفاده از فواید عسل برای پوست وجود دارد. در اینجا چندین مورد وجود دارد که به راحتی می توانید آن را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود بگنجانید.

روغن صورت

روغن صورت حاوی عسل، غنی از آنتی اکسیدان و با جذب سریع است که می تواند هر روز برای تغذیه عمیق و مرطوب کنندگی پوست استفاده شود.

همچنین استفاده مستمر از روغن های حاوی عسل، موجب هیدراتاسیون طولانی مدت و درخشندگی طبیعی پوست می گردد.

علاوه بر این، این روغن‌ها دوست‌دار پوست و غیر کومدون زا و ویتامین E است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان محافظت می‌کنند، رنگ و بافت یکنواخت پوست را تقویت می کند.

شما می توانید به سادگی در صبح و عصر، چند قطره از آن را روی پوست تمیز خود، ماساژ دهید.

روغن لب

پوست لب های شما بسیار ظریف و مستعد آسیب ناشی از عناصر مختلف می باشد. روغن لب حاوی عسل، موجب آبرسانی، حجیم شدن و محافظت طبیعی لب می شود.

پاک کننده و لایه بردار صورت

با توجه به فراوانی خواص عسل برای پوست، می توان از آن به عنوان پاک کننده صورت و لایه بردار طبیعی نیز استفاده کرد.

همچنین می توانید چند قطره عسل را به شستشوی معمولی صورت خود اضافه کنید و یا آن را با مقدار مساوی از جوش شیرین ترکیب کرده تا یک اسکراب صورت ملایم و موثر بسازید.

ماسک مرطوب کننده

ماسک های بدن و صورت ساخته شده از عسل، رطوبت پوست را افزایش داده و قرمزی آن را تسکین می دهد. شما می توانید عسل را مستقیماً روی پوست تمیز بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

در نظر داشته باشید که قبل از اینکه آن را با آب گرم بشویید، اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند.

کلام آخر

با توجه به خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی عسل، استفاده از آن برای مراقبت از پوست می‌تواند به عنوان یک راهکار طبیعی و موثر مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این، عسل می‌تواند به تسریع در ترمیم زخم‌ها و بهبود وضعیت پوست کمک کند.

بنابراین، استفاده مداوم از عسل می‌تواند به حفظ سلامت و زیبایی پوست شما کمک کند.

منابع:

فهرست مطالب

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران