عسل و آب گرم را کی بخوریم؟ | بهترین زمان مصرف در 24 ساعت

ترکیب عسل و آب گرم می‌تواند به عنوان یک راهکار طبیعی و ساده برای بهبود سلامتی و روحیه ما در طول روزهای پر استرس و خسته این سبک زندگیمان استفاده شود.
به روزرسانی شده در : شنبه, 6 مرداد, 1403
نمایی از خوردن ترکیب عسل و آب گرم با قاشق چوبی و ظرف شیشه ای عسل و لیوان ماگ آب توسط زن با لباس سفید و لاک صورتی
بروزرسانی شده در
28 فروردین 1403

عسل و آب گرم دو ماده ای هستند که خواص بسیاری برای سلامتی انسان دارند. عسل یک ماده طبیعی است که در طول تاریخ به عنوان یک درمان قدرتمند مورد استفاده قرار گرفته است و از طرف دیگر، آب گرم که خواص درمانی قابل توجهی دارد و می‌تواند به تسکین درد عضلانی، بهبود خواب و استراحت، و کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

بهترین خاصیت آب گرم و عسل، خاصیت سم زدایی شگفت انگیز آن است.

این نوشیدنی توانایی این را دارد که سموم را از بدن شما دفع کند، متابولیسم را بهبود بخشد و به شما احساس سلامتی دهد.

همچنین، آب گرم و عسل دارای خواص درمانی باورنکردنی است و اعتبار آن به خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی عسل مربوط می شود.

علاوه بر این، خواص ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد سرطانی و ضد دیابتی این نوشیدنی معجزه آسا نیز قابل توجه است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آب گرم و عسل برای معده خالی

مصرف عسل و آب گرم با معده خالی به طور کلی مفید است و می‌تواند یک مکمل عالی برای هر روتین صبحگاهی باشد. عسل فهرست بلند بالایی از فواید سلامتی بالقوه دارد و زمانی که با معده خالی و همراه با آب گرم مصرف شود، می‌توان این فواید را به حداکثر رساند.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

تأثیر خوردن عسل و آب گرم ناشتا

مصرف عسل و آب گرم با معده خالی می‌تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد، به هضم غذا کمک کند، التهاب را کاهش دهد و حتی مواد مغذی مهمی را تامین کند. عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که آن را به تقویت سیستم ایمنی بدن تبدیل می‌کند.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

خواص خوردن آب گرم و عسل ناشتا

به طور کلی توصیه می‌شود صبح به محض بیدار شدن از خواب با معده خالی آب گرم همراه با عسل بنوشید و سپس یک یا دو بار دیگر در طول روز این کار را تکرار کنید.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید، در یک روز بیش از حد آب گرم با عسل ننوشید، زیرا مصرف بیش از سه لیوان در روز با مشکلات گوارشی مرتبط است.

ترکیب آب گرم و عسل برای سرفه

علاوه بر این، عسل می‌تواند به تسکین گلودرد و کاهش حساسیت های فصلی کمک کند. برای اینکه بیشترین بهره را از عسل ببرید، بهتر است یک قاشق غذاخوری را صبح ناشتا با یک لیوان آب گرم ترکیب نموده و میل نمایید.

این فرآیند به پاکسازی سیستم گوارشی شما و تنظیم فعالیت‌های متابولیک بدن کمک می‌کند و برای سلامتی شما بسیار مفید می باشد.

خواص آب گرم و لیموترش و عسل

نمایی از ترکیب عسل و آب گرم و لیمو ترش و تعدادی بادام با یک قاشق چوبی عسل و لیوان چای روی میز چوبی

اگر ترجیح می‌دهید لیمو را به آب گرم و عسل خود اضافه کنید، توصیه می‌شود آن را به یک بار در روز محدود کنید. همچنین ایده خوبی است که میزان عسل مصرفی خود را کنترل کنید، زیرا عسل بیش از حد می‌تواند خطرات بالقوه ای برای سلامتی ایجاد کند.

آیا ترکیب عسل و آب گرم برای لاغری موثر است؟

نه، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد نوشیدن عسل و آب گرم می‌تواند به طور خاص به سوزاندن چربی شکم کمک کند.

در حالی که ممکن است نوشیدن آب گرم همراه با عسل برای برخی از افراد از نظر کاهش وزن یا بهبود هضم مفید باشد، اما به احتمال زیاد به دلیل کاهش کالری کلی ناشی از جایگزینی نوشیدنی‌های با کالری بالاتر مانند نوشابه، آبمیوه یا نوشیدنی‌های قهوه شیرین با مخلوط آب گرم و عسل است.

علاوه بر این، نوشیدن آب گرم همراه با عسل ممکن است به افراد کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشند و کمتر مستعد گرسنگی شوند، اما باز هم این احتمالاً به دلیل کاهش کالری دریافتی به جای تأثیر مستقیم بر چربی شکم با مخلوط آب و عسل است.

برای کاهش چربی شکم، مهم‌ترین گام‌ها انجام فعالیت بدنی منظم و خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است که کالری کمی دارد اما پروتئین‌های بدون چربی، میوه‌ها، سبزیجات و کربوهیدرات‌های پیچیده زیاد است.

علاوه بر این، خواب مناسب و مدیریت استرس نیز از عوامل مهم در مدیریت چربی بدن هستند.

مضرات خوردن عسل و آب گرم

عسل به عنوان یک ملین طبیعی در نظر گرفته می شود، بنابراین ممکن است پس از مصرف آب گرم عسل، تعدد دفع را تجربه کنید. برای افرادی که معده حساسی دارند، این خطر بیشتر بوده و توصیه می شود عسل را به جای نوشیدن مستقیم با آب گرم مخلوط کنند.

نوشیدن آب گرم با عسل طیف وسیعی از فواید و عوارض جانبی بالقوه دارد که بسته به عوامل فردی مانند سلامت کلی و سن متفاوت است. اما به طور کلی، شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده از نوشیدن ترکیب آب گرم و عسل، مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه، حالت تهوع و اسهال است.

همچنین مصرف آب گرم و عسل ممکن است برای کسانی که به عسل حساسیت دارند، واکنش آلرژیک ایجاد کند.

لازم به ذکر است که سایر عوارض جانبی احتمالی نوشیدن آب گرم با عسل ممکن است شامل نفخ، ضربان قلب سریع، تعریق و تشدید اضطراب نیز باشد.

پولک سه تایی شان موم زنبور عسل دیجی ایران

عوارض عسل و آب گرم برای دیابتی ها

عسل به طور طبیعی قند بالایی دارد و بنابراین مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به افزایش سطح قندخون شود که می‌تواند منجر به هیپرگلیسمی شود.

به شدت توصیه می شود که مصرف را به حداقل برسانید و همچنین در صورت بروز علائم نگران کننده با پزشک متخصص مشورت کنید.

از نظر مزایای بالقوه، تعداد زیادی وجود دارد. خوردن عسل مخلوط با آب گرم می تواند به هضم و جذب مناسب مواد مغذی کمک کند، یبوست و گرفتگی عضلات را کاهش دهد، متابولیسم را افزایش دهد و از ایمنی سالم حمایت کند.

عسل همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی قوی است که بیشتر به مزایای سلامتی آن کمک می کند.

اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید می‌توانید بهترین رژیم غذایی برای افراد دیابتی را مطالعه کنید.

چگونگی مصرف ترکیب آب گرم و عسل

        • اول صبح مصرف کنید
        • آن را با معده خالی بنوشید
        • به یک لیوان آب گرم، فقط یک قاشق عسل اضافه کنید، نه بیشتر
        • سعی کنید از عسل ارگانیک استفاده کنید
        • به نوشیدنی خود یک تکه لیمو اضافه کنید
        • از افزودن هر نوع شیرین کننده دیگری به آن خودداری کنید

کلام آخر

به طور کلی، نوشیدن آب گرم و عسل تا حد زیادی بی خطر است، اما همیشه هنگام استفاده از ترکیب‌های جدید برای جلوگیری از خطرات احتمالی، با پزشک معتمد خود مشورت نموده و درنهایت با احتیاط و نه افراط و زیاده‌روی مصرف نمایید.

منابع:

https://www.daburhoney.com/benefits-of-honey/honey-combinations/benefits-of-cinnamon-and-honey

https://www.bebeautiful.in/all-things-skin/everyday/benefits-of-drinking-warm-water-with-honey

فهرست مطالب

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران

فرصت انتخاب بهترین و پرفروش ترین عسل طبیعی در فروشگاه اینترنتی دیجی ایران در دسترس شماست. هم اینک می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات ، خرید و قیمت عسل چهل گیاه کندو یک کیلویی فروشگاه اینترنتی دیجی ایران